پنبه زندگی متولدین رابطه عاطفی متولدین آذر

پنبه: زندگی متولدین رابطه عاطفی متولدین آذر متولدین مهر متولدین شهریور متولدین اردیبهشت سرگرمی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار پزشکی تنباکوهایی که طعم سرطان می دهند ، خودکشی با قلیان کشی

    پزشکان همواره نسبت به خطرات و آسیب های مصرف قلیان در جامعه به خاص در بین جوانان و نوجوانان، هشدار می دهد اما، گرایش به مصرف قلیان به خصوص در بین زنان و دختران،

    تنباکوهایی که طعم سرطان می دهند ، خودکشی با قلیان کشی

    خودکشی با قلیان کشی/ تنباکوهایی که طعم سرطان می دهند

    عبارات مهم : سرطانزا

    پزشکان همواره نسبت به خطرات و آسیب های مصرف قلیان در جامعه به خاص در بین جوانان و نوجوانان، هشدار می دهد اما، گرایش به مصرف قلیان به خصوص در بین زنان و دختران، رو به زیاد کردن هست.

    به گزارش مهر، گرایش روز افزون نسل جوان به خصوص دختران، به استعمال مواد دخانی از جمله قلیان، سلامت جامعه را به شدت ترساندن می کند و این در حالی است که برخوردهای مقطعی در جمع آوری قلیان ها از اماکن عمومی، آن طور که باید و شاید نتوانسته راهکار مناسبی جهت کم کردن مصرف قلیان در جامعه باشد.

    تا آخرهای قرن نوزدهم میلادی و اوایل قرن بیستم، مصرف قلیان با توتون بسیار تند و طبیعی زیاد در بین افراد مسن و اغلب در منطقه خاور میانه مرسوم بود. با افزودن مواد معطر به توتون قلیان در اوایل دهه ۱۹۹۰، مصرف قلیان به شدت در بین جوانان این منطقه رواج یافت و به سرعت به سایر کشورهای دنیا گسترش پیدا کرد. صنایع دخانی نقش قابل توجهی در ترویج مصرف قلیان دارند. تولید تنباکوی معسل و طعم دار کلیدی ترین تاکتیک این صنایع در ایجاد جذابیت و جذب مشتری بوده است.

    تنباکوهایی که طعم سرطان می دهند ، خودکشی با قلیان کشی

    افزودن مواد معطر و اسانس جهت کم کردن مشکل و تندی دود توتون و ایجاد جذابیت جهت مصرف کنندگان، استفاده خانوادگی و گروهی از قلیان به عنوان یک وسیله گذران اوقات فراغت، باور غلط در مورد کم ضرر بودن یا بی ضرر بودن قلیان به خاطر عبور دود از آب و تصفیه آن (در حالی که آب فقط جهت کم کردن دمای دود حاصل از ذغال گداخته بوده و به علت مقاومت ایجاد شده، شدت پک زدن و میزان عمق تنفسی و حجم دود ورودی به ریه ها را زیاد کردن می دهد)، و…، به عنوان بااهمیت ترین دلایل گرایش به مصرف قلیان تلقی می شود. در حالی که ترکیبات موجود در تنباکوی معسل یا میوه ای، عوارض ناگواری بر سلامت مصرف کنندگان دارد.

    تنباکوی معطر حاوی ۷۰ تا ۸۰ درصد مواد افزودنی و اسانس و ترکیبات شیمیایی است که به علت ایجاد بو و طعم میوه ها و گیاهان، بسیاری از افراد را با ایجاد تصور ذهنی غلط نسبت به بافایده بودن مصرف آن گمراه می کند. در بررسی های انجام شده است روی این نوع تنباکوها مقادیر بسیاری مواد سمی و سرطان زای قطعی به خاص ترکیبات «بنزن» و هیدروکربن های معطر چند حلقوی (PAH)، و فلزات سنگین شناسایی شده است هست. بررسی ها نشان داده است که مواجهه با بنزن طی سه تا ۱۵ سال باعث بروز سرطان به خصوص سرطان خون می شود و بیشترین راه جذب آن از طریق تنفس است.

    پزشکان همواره نسبت به خطرات و آسیب های مصرف قلیان در جامعه به خاص در بین جوانان و نوجوانان، هشدار می دهد اما، گرایش به مصرف قلیان به خصوص در بین زنان و دختران،

    نتایج تحقیق روی تنباکوهای معطر در ایران

    بررسی بر روی ۲۰ نمونه از تنباکوهای معطر در ایران، وجود انواع مواد آروماتیک چند حلقوی، به خاص ترکیبات بنزن(اتیل بنزن، زایلن، بنزیل الکل، بنزآلدئید، اتیل فتالات، اتیل آنیلینو بنزوات، آنترانیلیک اسید، بنزو فنون) نفتالین، متیل استر، بقایای سموم آلی حشره کش و فلزات سنگین از جمله سرب و جیوه را اثبات کرده است.

    طبق گزارش شرکت جهانی بهداشت هر وعده مصرف قلیان، دودی معادل مصرف ۵ تا ۱۰ پاکت سیگار (۱۰۰ تا ۲۰۰ نخ) وارد ریه فرد می شود. همچنین، دود دست دوم؛ میزان مواجهه با دود قلیان جهت اطرافیان معادل ۵ تا ۱۰ سیگار برآورد شده است هست. تماس و مواجهه با دود دست دوم قلیان و نشستن در کنار جمع قلیان کش ها جهت اطرافیان و خصوصا کودکان بسیار خطرناک و آسیبزاست.

    تنباکوهایی که طعم سرطان می دهند ، خودکشی با قلیان کشی

    دود دست سوم؛ رسوب بقایای دود قلیان روی فرش، دیوارهای محل مصرف قلیان (منزل و یا رستوران و…) و لوازم شخصی موجب انتقال سموم سرطان زا به فرزندان و اطرافیان از طریق تماس پوستی که جذب بسیار بالایی دارد، می شود. این در حالی است که بررسی نشان می دهد، بیش از ۹۰ درصد افراد سیگاری و قلیانی مواجهه قبل از ۱۸ سالگی داشته اند.

    بررسی های سیستماتیک از نتیجه های تحقیقات انجام شده، ارتباط معنی داری بین مصرف قلیان و سرطان های ریه، دهان، مری، معده و مثانه، بیماری های انسدادی مزمن ریوی، قلبی عروقی، سکته مغزی ، ناباروری مردان، ریفلاکس دستگاه گوارش و اختلالات سلامت روان را نشان می دهد.

    پزشکان همواره نسبت به خطرات و آسیب های مصرف قلیان در جامعه به خاص در بین جوانان و نوجوانان، هشدار می دهد اما، گرایش به مصرف قلیان به خصوص در بین زنان و دختران،

    آخرین بررسی ها و مطالعات اخیر شیوع مصرف قلیان در ایران

    مطالعه بررسی اوضاع استعمال دخانیات در نوجوانان ۱۵-۱۳ سال در سال های ۱۳۸۲ و ۱۳۸۶، زیاد کردن شیوع مصرف قلیان از ۱۲ درصد به ۲۶ درصد را نشان می دهد. همچنین، مصرف روزانه قلیان در گروه سنی بالای ۱۵ سال کشور ۴۷/۲ درصد است.

    تنباکوهایی که طعم سرطان می دهند ، خودکشی با قلیان کشی

    میزان منو اکسید کربن ناشی از احتراق ذغال قلیان ۳۰ برابر زیاد از اکسیژن است و این خاصیت مانع جذب آن در آب شده است و به طور مستقیم به ریه فرد مصرف کننده وارد می شود. ۷۵ درصد موارد سرطان لب و حفره دهانی ناشی از مصرف دخانیات است که علت مهم آن در بر داشتن عوامل سرطان زا و تماس مستقیم مخاط دهان با آن است.

    – زیاد کردن ۴۰ تا ۸۰ درصد مبتلا شدن به سرطان معده در افراد مصرف کننده قلیان و مواد دخانی

    – ۹۰ درصد موارد سرطان ریه را افراد مصرف کننده دخانیات تشکیل می دهد.

    – ۷۰۰۰ ماده شیمیایی که سرطان زایی حداقل ۷۰ نوع آن به اثبات رسیده است در دود قلیان و مواد دخانی وجود دارد.

    – نیکوتین قابل حل در آب نیست و سموم موجود در دود قلیان نیز محلول در آب نمی باشد، لذا آب موجود در ابزار قلیان تاثیری بر کم کردن سمیت و سرطانزایی دود حاصله از مصرف قلیان ندارد

    – ارتباط طغیان بیماری سل در منطقه مدیترانه شرقی شرکت جهانی با مصرف قلیان

    – مقادیر قابل توجهی از فلزات سنگین، ترکیبات آروماتیک و مواد سمی در دود حاصل از احتراق ذغال شناسایی شده است است که علاوه بر مواد سمی و سرطان زای موجود در تنباکو، آسیب های مصرف قلیان را زیاد کردن می دهد.

    – ۱۰۰ نوع هیدروکربن های چند حلقوی که زیاد آن عامل ایجاد سرطان است در اثر سوخت ناقص ذغال و مواد ناخالص محتوی آن تولید می شود.

    – دود دریافتی در هر وعده ۶۰ دقیقه ای مصرف قلیان ۲۰۰ برابر زیاد از مصرف یک نخ سیگار است و به همین ترتیب حجم نیکوتین و مواد سمی دریافتی به مراتب بیشتراست.

    – نیکوتین ماده ای بسیار اعتیاد آور است که موجب وابستگی افراد مصرف کننده قلیان به سایر محصولات دخانی و مواد اعتیاد آور می شود.

    برخی از سودجویان و عرضه کنندگان قلیان جهت جذب مشتری و سود بیشتر، اقدام به افزودن مواد مخدر و روان گردان به توتون مصرفی و الکل در آب محتوی ابزار قلیان می نمایند.

    در تحقیقات و بازرسی های انجام شده است به وسیله دانشگاه های علوم پزشکی و اداره اماکن نیروی انتظامی در زمستان ۱۳۹۴ مقادیر زیادی از انواع مواد روان گردان (گراس و حشیش ) که در این مراکز نگهداری، فرآوری و به همراه قلیان عرضه می شد، کشف گردید. این در حالی است که بعضی مخالفان برخورد با عرضه قلیان، این وسیله را مانعی جهت رجوع جوانان به مواد مخدر می دانند.

    واژه های کلیدی: سرطانزا | سرطان زا | دخانیات | سرطان خون | سرطان ریه | سرطان معده | مصرف قلیان | جمع آوری قلیان


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار