پنبه زندگی متولدین رابطه عاطفی متولدین آذر

پنبه: زندگی متولدین رابطه عاطفی متولدین آذر متولدین مهر متولدین شهریور متولدین اردیبهشت سرگرمی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی هر گونه تماس امنیتی را با سفارت‌های کشور عزیزمان ایران در کشورهای مقیم‌تان مطرح کنید / بهرام قاسمی

    سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که اگر صبوری کنیم خیلی سریع کلیات SPV مشخص و اعلام می‌شود، گفت: مکانیزم‌های تازه در حوزه پولی و مالی پیچیده و وقت بر است.&nb

    هر گونه تماس امنیتی را با سفارت‌های کشور عزیزمان ایران در کشورهای مقیم‌تان مطرح کنید / بهرام قاسمی

    بهرام قاسمی :هر گونه تماس امنیتی را با سفارت های کشور عزیزمان ایران در کشورهای مقیم تان مطرح کنید

    عبارات مهم : ایران

    سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که اگر صبوری کنیم خیلی سریع کلیات SPV مشخص و اعلام می شود، گفت: مکانیزم های تازه در حوزه پولی و مالی پیچیده و وقت بر هست.

    مکانیزم های تازه در حوزه پولی و مالی پیچیده و وقت بر است

    به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی در نشست هفتگی خود با رسانه ها در پاسخ به سوالی راجع به این که« اروپایی ها گفته بودند ساز و کار مالی SPV را قبل از نوامبر اعلام می کنند با در نظرگرفتن این که چند روز از نوامبر می گذرد و دور تازه تحریم ها شروع شده است هست، آیا به نظرتان اروپایی ها به دنبال این نیستند که به نحوی این عنوان را مشمول گذر وقت کنند؟ گفت: نه عنوان به خوبی در جریان هست. همان طور که دوستان اشراف دارند، این نوع مکانیزم های تازه به خصوص در حوزه پولی و مالی مکانیزم های پیچیده ای است لذا هنگامی که قرار است ساز وکار جدیدی اختراع شده است و به کارگرفته شود تاحدی وقت بر است و باید با دقت مورد نیاز روی آن کار شود.

    هر گونه تماس امنیتی را با سفارت‌های کشور عزیزمان ایران در کشورهای مقیم‌تان مطرح کنید / بهرام قاسمی

    وی تصریح کرد: به خصوص با در نظرگرفتن این که کشور عزیزمان ایران شرایط مشخصی را از گذشته مطرح کرده بود، در واقع باید این شرایط آماده می شد، فکر می کنم اگر باز هم کمی صبوری کنیم باید خیلی سریع در واقع کلیات SPV مشخص و اعلام شود، امیدوارم در وقت خیلی کوتاه تری هم بتواند به مرحله اجرا و اجرایی شدن برسد.

    وضعیت کنونی در نیجریه قابل دوام نیست

    وی در پاسخ به سوالی در مورد کشتار تعداد از شیعیان در مراسم اربعین در نیجریه و راهکار جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران جهت توقف این گونه کارها گفت: ما این اقدام را محکوم کردیم و توصیه می کنیم که این رفتارهای خصومت آمیز از جانب نظامیان در این کشور به کنار گذاشته شود. ما معتقدیم که باید در یک تعامل و گفت و گو میان این گروه ها و دولت نیجریه یک اوضاع مناسبی در کشور ایجاد شود. اوضاع کنونی قابل دوام نیست و امیدواریم که پای میز مذاکره و گفت و گو این اوضاع خاتمه پیدا کند.

    سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که اگر صبوری کنیم خیلی سریع کلیات SPV مشخص و اعلام می‌شود، گفت: مکانیزم‌های تازه در حوزه پولی و مالی پیچیده و وقت بر است.&nb

    تقدیر و تقدیر از دولت و ملت عراق

    سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این که بعضی معتقدند عملکرد وزارت خارجه در ارتباط با اربعین و در جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز جهت زائران اربعین حسینی جهت سفر به عراق کارها مناسبی انجام نداده، با رد این عنوان گفت: گویی بعضی به دنبال این هستند که وزارت خارجه را در مورد هر موضوعی و به هر دلیلی مورد انتقاد قرار دهند.

    وی با بیان این که «وزارت خارجه یکی از فعال ترین اعضای ستاد اربعین حسینی بوده و از سال پیش فعالیت های خود را در این زمینه شروع کرده است»، گفت: این وزارتخانه به صورت دقیق و با نظم مسئولیت هایی را که در این ارتباط بر عهده داشته انجام داده هست. تماس های مکرری با مقامات عراقی داشته هست. در همین چارچوب تلاش بسیاری انجام داد که ایرانیان در عراق بتوانند از دینار استفاده کنند. در مورد حضور زائران خارجی اربعین حسینی در کشور و عبور آن ها از مرز تماس های مکرری را با مقامات این کشورها از جمله پاکستان انجام داد و تمهیدات مناسبی را جهت صدور ویزا جهت این افراد در نظر گرفت من در اینجا مورد نیاز می دانم از همکاران خودم در بخش کنسولی وزارت خارجه بخصوص مدیر اداره گذرنامه که نماینده ما در ستاد اربعین بود جناب آقای مجتبی کریمی تقدیر و قدردانی کنم.

    هر گونه تماس امنیتی را با سفارت‌های کشور عزیزمان ایران در کشورهای مقیم‌تان مطرح کنید / بهرام قاسمی

    وی خاطرنشان کرد: اگر نابسامانی ها و کاستی هایی در بحث اربعین وجود داشت پرسشها مربوط به آن ها مرتبط با وزارت خارجه نبود و نیست گرچه ما تلاش های بسیاری انجام دادیم تا بعضی از پرسشها به وجود آمده حل و فصل شود چنانکه سفیر ما در عراق و همچنین آقای ظریف به صورت جدی پیگیر برطرف بعضی از پرسشها به وجود آمده بودند.

    قاسمی ادامه داد: من در اینجا مورد نیاز می دانم که از دولت و مردم عراق نیز بخاطر همکاری ها و تلاش ارزش جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین تقدیر و قدردانی کنم.

    سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که اگر صبوری کنیم خیلی سریع کلیات SPV مشخص و اعلام می‌شود، گفت: مکانیزم‌های تازه در حوزه پولی و مالی پیچیده و وقت بر است.&nb

    امیدواریم شاهد امنیت زیاد در مرزهای کشور عزیزمان ایران و پاکستان باشیم

    سخنگوی وزارت خارجه همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تلاش های این وزارتخانه جهت پیگیری اوضاع مرزبانان ربوده شده است ایرانی در مرز میرجاوه و سفری که وزیر امور خارجه به پاکستان جهت پیگیری اوضاع این افراد انجام داد، در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد که بعضا اراده جدی از سوی مقامات پاکستانی جهت ایجاد امنیت و کنترل مرزهای دو کشور وجود ندارد و در این زمینه همکاری های نظامی و امنیتی در سطح مناسبی نیست و پاکستانی ها به صورت جدی با گروه های تروریستی برخورد نمی کنند، تصریح کرد: همه این نوع کارها الزاما از دولت پاکستان نشات نمی گیرد و این گروه های تروریستی که گهگاهی در مرزهای دو کشور فعال می شوند، بعضا ریشه در کانون های دیگری دارند و اهداف ارزش ضربه زدن به کشور عزیزمان ایران و فشار به کشور عزیزمان ایران هست. در واقع آن ها در جهت اهداف دیگری این نوع کارها را انجام می دهند. البته ما از مقامات اطلاعاتی و امنیتی پاکستان و همچنین دولت این کشور خواسته ایم که با جدیت زیاد در مرزهای دو کشور درراستای ایجاد امنیت فعال باشند و در جهت جلوگیری از وقوع این گونه حوادث کارها بیشتری انجام دهند تا ما دیگر شاهد اینگونه حوادث تلخ نباشیم.

    وی ادامه داد: در سفر سال گذشته آقای ظریف به پاکستان که در راس یک هیات انتظامی و نظامی صورت گرفت، دو کشور به راهکارهای مشخصی در ارتباط با تقویت امنیت در مرزهای دو کشور دست پیدا کردند و در این زمینه ما تا حدود زیادی با موفقیت نسبی مواجه بودیم و امنیت بیشتری از قبل ایجاد شده است بود. در سفر هفته گذشته آقای ظریف به پاکستان نیز هیاتی از نظامیان آقای ظریف را همراهی می کردند و در این سفر نیز صحبت های خوبی در ارتباط با عنوان امنیت مرزها صورت گرفت به نتیجه های مطلوبی دست پیدا کردیم و امیدواریم ساز و کاری که در این ارتباط تهیه شده است هر چه بهتر اجرایی شود تا دیگر شاهد این نوع کارها ناراحت کننده نباشیم و در مرزهای دو کشور شاهد صلح، آرامش و امنیت بیشتری باشیم.

    هر گونه تماس امنیتی را با سفارت‌های کشور عزیزمان ایران در کشورهای مقیم‌تان مطرح کنید / بهرام قاسمی

    قاسمی همچنین با تشریح بعضی از کارها وزارتخارجه جهت پیگیری اوضاع مرزبانان ربوده شده است ایرانی در مرز میرجاوه تاکید کرد که امیدواریم هرچه سریعتر این عزیزان به مام وطن بازگردند.

    کشته شدن رهبر جمعیت علمای پاکستان را محکوم می کنیم

    سخنگوی وزارت خارجه در ادامه صحبت های خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی در ارتباط با کشته شدن رهبر جمعیت علمای پاکستان که از او به عنوان پدر معنوی طالبان نیز یاد می شود، اظهار کرد: ما هر اقدام تروریستی با هر هدفی را محکومی می کنیم. معتقدیم که باید با تروریسم به صورت جدی مبارزه کرد و ریشه های این پدیده شوم را خشکاند.

    وی گفت: بحث تروریسم و انجام کارها تروریستی به صورت کلی مذموم است و ما این اتفاق را محکوم می کنیم.

    این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری که اعتقاد بود ترکیه در اجرای توافق سوچی در مورد بعث ادلب موفق نبوده هست، گفت: من در این مورد ارزیابی ندارم که ترکیه موفق بوده یا نبوده؟ و باید در این مورد کمی صبر کرد.

    امیدواریم دنیا اسلام هوشمند باشد

    وی در ادامه صحبت های خود در پاسخ به پرسش دیگری در ارتباط با تلاش مقامات رژیم صهیونیستی جهت عادی سازی روابط ارزش با بعضی از کشورهای عربی و همچنین کارها آن ها جهت ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی تصریح کرد: صهیونیست ها از گذشته همواره به دنبال این بودند که در منطقه دو دستگی، نفاق و تشتت ایجاد کنند و این سیاست را همچنان ادامه می دهند. این سیاست محکومی است و ما امیدواریم که با هوشمندی دنیا اسلام این سیاست با شکست روبرو شود.

    وی ادامه داد: امیدواریم که دنیا اسلام با وحدت و هوشمندی بیشتری در برابر این گونه کارها نفاق افکنانه عمل کند و اجازه ندهد که سیاست های این رژیم اشغالگر در این زمینه به نتیجه برسد.

    تلاش می کنیم هر چه سریعتر بیگناهی دیپلمات ایرانی ثابت شود

    سخنگوی وزارت خارجه در مورد آخرین اوضاع اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی که در آلمان بازداشت شد و به دولت بلژیک استرداد شده است هست، گفت: تمام کارها مورد نیاز جهت پیگیری اوضاع این دیپلمات ایرانی در حال انجام هست. این کارها از طریق دیپلماتیک، تماس های سیاسی و کار حقوقی صورت می گیرد. وکلایی در اختیار کشور عزیزمان ایران قرار داده شده است و ما در تلاش هستیم که هر چه سریعتر بیگناهی این دیپلمات ایرانی اثبات شود.

    رژیم صهیونیستی در جایگاهی نیست که بخواهد خبر انتقال یافته کند

    وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه گفته شده است که نتانیاهو در جریان سفر به عمان به دنبال این بوده که پیامی را به کشور عزیزمان ایران انتقال یافته کند مبنی بر این که کشور عزیزمان ایران تولید موشک در لبنان را متوقف کند و اگر این عنوان صورت نگیرد لبنان در آستانه جنگ سومی با رژیم صهیونیستی قرار می گیرد، گفت: من با اصل این خبر مسئله دارم، رژیم صهیونیستی در جایگاهی نیست که بخواهد خبر انتقال یافته کند و در این چهارچوب اقداماتی را انجام دهد.

    پیوستن کشور عزیزمان ایران به سازوکار FATF به سود ملت کشور عزیزمان ایران است

    این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به پرسش دیگری در مورد ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT و این که بعضی معتقدند که این اقدام در داخل کشور به صورت هماهنگ انجام شده است تا مشاهده شود که اروپایی ها در مورد SPV و برجام چه اقداماتی انجام می دهند، گفت: من به تحلیلی که شما اشاره کردید خیلی اعتقاد ندارم. تحلیل های مختلفی از نگاه سیاسی و جناحی نوشته می شود و بخشی از پرسشها نیز، پرسشها داخلی کشور است که این یک عنوان جداست.

    وی با بیان این که «موضع ما در ارتباط با پیوستن کشور عزیزمان ایران به ساز و کار مطرح شده است (FATF) ثابت و اصولی است و ما معتقدیم که باید این کنوانسیون تصویب شود و پیوستن به آن به سود ملت کشور عزیزمان ایران است»، گفت: در همین چهارچوب معتقدیم که عدم پیوستن به این ساز و کار می تواند ما را با پرسشها عدیده ای روبرو کند.

    قاسمی با ابراز امیدواری مبنی بر این که «ابهامات اعضای شورای نگهبان در این زمینه رد شود»، خاطرنشان کرد: ما در جهت برطرف ابهامات و شبهات و ارائه نظر کارشناسی و تخصصی به مجلس و شورای نگهبان آمادگی داریم و حضور فعالی در این زمینه خواهیم داشت. ما امیدواریم بتوانیم که در این مسیر درست که منافع کشور در آن نهفته است گام برداریم و از این ساز و کار به نحو احسن در جهت منافع ملی کشور استفاده کنیم.

    فاجعه یمن در حال رسیدن به یک نقطه حساس و پیچیده ای است

    وی همچنین با بیان این که «ارزیابی مان از نشست وزیران امور خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه و همچنین نشست D8 که هر دو در ترکیه برگزار شد مثبت است» در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که به نظر وی آیا دستور آمریکایی ها به عربستان جهت آخر جنگ یمن فقط یک بحث تبلیغاتی است و یا اینکه آمریکایی ها در این زمینه از عزمی جدی برخوردارند، تصریح کرد: همانطور که پیش از این گفتم به نظر می رسد که فاجعه یمن در حال رسیدن به یک نقطه حساس و پیچیده ای است و ادامه این اوضاع امکان پذیر نیست. باید جامعه جهانی و شرکت ملل و کشورهای منطقه تلاش کنند که این فاجعه هر چه سریعتر آخر پیدا کند و شاید نقطه نخست این عنوان توقف تجاوز، بمباران و کشتار مردم یمن هست. باید در ابتدا این اتفاق بیفتد تا گام های بعدی در این مسیر دنبال شود تا دنیا بتواند این لکه ننگین را از کارنامه خود پاک کند؛ آیا که تاریخ در آینده کل عملکرد دنیا را در برابر این فاجعه نخواهد بخشید.

    وی با اشاره به اوضاع کنونی در یمن و با تاکید بر این که «شاهد اوضاع فاجعه باری در این منطقه هستیم»، گفت: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران از هر اقدامی که از ادامه تجاوز به مردم یمن جلوگیری کند و باعث ایجاد آتش بس و بازگشت آرامش به این کشور شود و زمینه را جهت انجام گفت وگوهای یمنی فراهم کند استقبال می کند.

    ما قرار نیست در هر جلسه و نشستی همکاری کنیم

    این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کشور عزیزمان ایران در نشست استانبول که با محوریت عنوان سوریه با حضور ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه برگزار شده است بود حضور نداشت و آیا این عنوان دارای علت خاصی بود؟، گفت: نه، علت خاصی نداشت. ما قرار نیست در هر جلسه و نشستی همکاری کنیم. ممکن است حول پرسشها پیچیده دنیا و بحران هایی که وجود دارد نشست های متعددی برگزار شود و لزومی ندارد که ما در همه آن ها حضور داشته باشیم.

    قاسمی خاطرنشان کرد: ما از ابتدا در جریان برگزاری این نشست بودیم. در جریان مذاکرات قرار داشتیم و اطلاعات کافی از این نشست دریافت کردیم.

    سخنگوی وزارت خارجه با بیان این که «دو عضو روند آستانه یعنی روسیه و ترکیه در این نشست حضور داشتند»، گفت: همانطور که گفتم ممکن است در ارتباط با عنوان سوریه نشست های مختلفی برگزار شود و ما از هر اقدام و گامی که بتواند به تثبیت صلح در سوریه و حاکمیت مردم سوریه بر کشورشان یاری کند استقبال می کنیم و می تواند به عنوان بخشی از راهکار و روش در سطح جهانی جهت حل عنوان سوریه مورد توجه قرار بگیرد.

    ایرانیان خارج از کشور توصیه می کنیم هر گونه تماس امنیتی را با سفارت های کشور عزیزمان ایران در کشورهای مقیم ارزش مطرح کنند

    سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد جو روانی ایجاد شده است علیه کشور عزیزمان ایران در بعضی از کشورهای اروپایی با طرح مسائلی چون عنوان دانمارک و یا پاریس با اهداف مشخص و اقداماتی که کشور عزیزمان ایران جهت مقابله با این گونه توطئه ها انجام داده هست، گفت: ما شاهد یک نوع توطئه، دسیسه و ایجاد جنگ روانی از سوی معاندین روابط کشور عزیزمان ایران با کشورهای دنیا به خصوص اروپایی ها هستیم. این معاندین تلاش می کنند که رابطه مطلوب فعلی بین کشور عزیزمان ایران و اتحادیه اروپا را دستخوش عوض کردن کنند.

    وی با اشاره به اهمیت رعایت هوشیاری و آگاهی از سوی کشورهای اروپایی در ارتباط با این توطئه ها و تلاش ها اظهار کرد: این سیاست و روش ها از سوی بعضی از کشورهای محدود و مشخص از جمله در منطقه و همچنین رژیم صهیونیستی دنبال می شود. این سیاست ها قابل قبول نیست. آن ها با توجه به ناامیدی از آثار عملی تحریم های اقتصادی، سیاست جنگ روانی علیه کشور عزیزمان ایران را دنبال می کنند. این کارها نیز با شکست روبرو می شود. آن ها از این پرسشها سودی نمی برند؛ بلکه صورت آنها جهت افکار عمومی دنیا رسواتر خواهد شد.

    وی با بیان این که «در مورد این توطئه ها و کارها ما اطلاعات مورد نیاز داریم و در تماس با کشورهای اروپایی به آن ها اعلام کرده ایم که آمادگی جهت گفت وگو جهت تبیین این پرسشها و روشن شدن این مباحث هستیم و این که مشخص شود این اتفاقات منشأشان چیست؟» گفت: با توجه به امکان ادامه این رفتارها و انجام جنگ روانی به وسیله بعضی از گروه های تروریستی و دیگر معاندین روابط کشور عزیزمان ایران با دیگر کشورهای دنیا به خاص اروپا، به ایرانیان خارج از کشور توصیه می کنیم که با دقت مورد نیاز و توجه خاص هر گونه تماس و مراجعه به آن ها به عنوان نیروهای امنیتی و دولتی کشور عزیزمان ایران و یا نماینده از ارگان های متفاوت کشور عزیزمان ایران را با سفارت های کشور عزیزمان ایران در کشورهای مقیم ارزش مطرح کنند و حتی در صورت لزوم به مقامات کشورهایی که در آنجا ساکن هستند مراجعه کنند و این پرسشها را به آن ها ارائه دهند.

    وی با بیان این که دشمن های و معاندین همه این مسیرها را جهت پیگیری توطئه های خود دنبال می کنند و ما باید هوشیاری مورد نیاز در این زمینه داشته باشیم، گفت: در همین چهارچوب به ایرانیان خارج از کشور توصیه می کنیم که حتما در مورد این پرسشها هوشیار باشند تا این گروهک ها نتوانند جهت پیشبرد اهداف خود مستمسکی پیدا کنند و در جهت اهداف جنگ روانی خود از این نوع ابزارها استفاده کنند.

    به زودی نگرانی ها در مورد ساز و کار اروپا برطرف خواهد شد

    سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که کشور عزیزمان ایران جهت اروپایی ها جهت تدوین ساز و کار مالی به نحوی که کشور عزیزمان ایران بتواند از منافع برجام برخوردار شود ضرب العجلی را تعیین کرده بود ولی هنوز اروپایی ها این ساز و کار را مشخص نکرده اند و به نظر می رسد که با توجه به معطلی اروپایی ها، معنای این ضرب العجل در حال از بین رفتن هست، گفت: چنین اتفاقی نمی افتد همانطور که پیش از این نیز گفته ام مذاکرات در مسیر مورد اشاره ادامه دارد. به نقاط خوبی رسیده ایم. به زودی ساز و کار اعلام می شود. از دیگر سو اگر شما به ایجاد ساز و کارهای مالی در دنیا در 100 سال اخیر آشنا باشید می بینید که عموما ایجاد این نوع ساز و کارها کار پیچیده ای است و زمانبر است.

    وی با بیان این که «در مسیر مورد اشاره ما از یک واقع بینی و درایت مناسب پیروی می کنیم» خطاب به خبرنگار پرسش کننده، گفت: فکر می کنم به زودی نگرانی شما در این زمینه برطرف می شود و ساز و کار مربوطه اعلام خواهد شد.

    صدای نارضایتی از ترامپ در آمریکا به گوش می رسد

    این دیپلمات ارشد کشورمان در بخشی دیگر از صحبت های خود در نشست مطبوعاتی با رسانه های داخلی و خارجی در پاسخ به پرسش دیگری در ارتباط با برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس در آمریکا در طی روز سه شنبه و نظر کشور عزیزمان ایران در این مورد خاطرنشان کرد: صداهایی از درون آمریکا شنیده می شود که نشانگر این عنوان بوده و است که بخش هایی در جامعه آمریکا از جمله روشنفکران، فرهیختگان و گروه های متفاوت اجتماعی نارضایتی زیادی از ترامپ به خصوص در حوزه سیاست خارجی دارد.

    وی با بیان این که «باید صبر کرد و دید که نتیجه انتخابات چگونه خواهد بود» ادامه داد: البته وقت زیادی مورد نیاز نیست که صبر کنیم و خیلی سریع می توانیم از نتیجه های اطلاع پیدا کنیم.

    وی با اشاره به سیاست کشور عزیزمان ایران ستیزی و کشور عزیزمان ایران هراسی مقامات آمریکا به خصوص حاکمان کنونی کاخ سفید گفت: امیدواریم که تجارب گذشته موجب شود که خرد گرایان و خرد ورزان به این کشور و حاکمیت این کشور برگردند.

    باید صبر کنیم تا تحقیقات در مورد خاشقجی کامل شود

    قاسمی همچنین در مورد نگاه کشور عزیزمان ایران به عنوان جمال خاشقجی و ابعاد این پرونده گفت: هنوز تحقیقات در این زمینه طبق آن چه که مقامات ترکیه اعلام کرده اند کامل نشده هست. باید صبر کنیم تا تحقیقات کامل شود و بعد در مورد آن صحبت کنیم. عنوان در حال پیگیری است و هر وقت که نتیجه های نهایی این پرونده از سوی مقامات ترکیه مطرح شود ما در این خصوص با صراحت بیشتری صحبت می کنیم.

    حمایت از اتباع ایرانی در خارج از کشور سیاست کلی ماست

    این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین در پاسخ به سوالی در مورد توئیت اخیر سفیر کشور عزیزمان ایران در انگلیس در ارتباط با اوضاع مالی شبکه تلویزیون اینترنشنال و تماس های بعضی از خبرنگاران این شبکه با سفارت کشور عزیزمان ایران در انگلیس مبنی بر این که از سوی مقامات این شبکه مورد ترساندن قرار گرفته اند و این که اگر این افراد بخواهند به کشور بازگردند وزارت خارجه در پشتیبانی از آن ها چه اقداماتی انجام خواهد داد؟ خاطرنشان کرد: من در مورد خود متن توئیت اظهار نظری نمی کنم ولی همانطور که پیش از این نیز گفته ایم سیاست کلی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران همواره این بوده و خواهد بود که با تمام توان و امکانات از تمام اتباع ایرانی در خارج از کشور در صورت لزوم حمایت های مناسب را انجام دهد و در این مورد خاص نیز اگر موردی وجود داشته باشد که نیازمند کمک ایران، سفارت کشور عزیزمان ایران در انگلیس و بخش کنسولی باشد قطعا از این افراد حمایت می کنیم. این عنوان مورد اشاره یعنی حمایت از اتباع ایرانی در خارج از کشور سیاست کلی ماست و ما آن را از وظایف ذاتی خود می دانیم.

    از اوضاع فعلی عبور خواهیم کرد

    وی در ارتباط با تحریم های اعمال شده است از سوی آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: تحریم های آمریکا در رابطه با کشور عزیزمان ایران عنوان جدیدی نیست. ما همواره از وقت پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحریم های متعدد و گوناگون از سوی این کشور در حوزه های متفاوت علیه کشور عزیزمان ایران بوده ایم. ما فکر می کنیم که مقامات آمریکایی به خصوص حاکمان کنونی کاخ سفید دچار یک نوع اعتیاد و عادت به تحریم ها شده است اند، ترک عادت نیز سخت هست؛ لذا دست به این کارها بی فایده می زند. ما این نوع کارها را یک نوع خود تحریمی آمریکایی ها می دانیم. این تحریم ها سرآغازی جهت انزوای زیاد آمریکایی هاست. کشورهای دیگر از تحریم های آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران استقبال نکردند و این تحریم ها فقط تحریم های آمریکاست، نه تحریم های شورای امنیت و یا دیگر کشورهای جهان.

    وی با بیان این که «با درایت، هوشمندی و با یک صبوری راهبردی و متانتی که در ملت کشور عزیزمان ایران وجود دارد ما از این مقطع نیز عبور خواهیم کرد»، گفت: این تحریم ها جز جنگ روانی چیز بیشتری نیست و با سازوکارهایی که آینده نگری شده است و با همکاری هایی که کشور عزیزمان ایران با دیگر کشورها خواهد داشت از این اوضاع عبور خواهیم کرد و ترامپ نمی تواند به آن چه که مد نظرش است دست پیدا کند. این تحریم ها به تاریخ می پیوندد و ملت کشور عزیزمان ایران این دوران را با ظفرمندی به آخر می رساند.

    اطلاعی ندارم

    قاسمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعضی از رسانه ها اعلام کردند که وزیر امور خارجه عربستان به صورت محرمانه خبر هایی را به کشور عزیزمان ایران فرستاده هست، گفت: اطلاعات شخصی من چنین چیزی را تایید نمی کند. من چنین چیزی را از منابع مورد نیاز دریافت نکردم.

    وی همچنین تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در ارتباط با تعامل با همسایگانش مشخص، روشن و پایدار است.

    مسائل منطقه از اهمیت خاص ای جهت ما برخوردار است

    این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در ارتباط با این که چندی پیش نخست وزیر پاکستان جهت میانجی گری بین کشور عزیزمان ایران و عربستان اعلام آمادگی کرد و همچنین پیشنهادی را جهت حل بحران یمن داد و آقای ظریف نیز از پیشنهاد مطرح شده است از سوی عمران خان در ارتباط با بحث یمن استقبال کرد، گفت: در جریان سفر آقای ظریف به پاکستان علاوه بر پیگیری اوضاع مرزبانان ربوده شده است ایرانی در مرز میرجاوه در ارتباط با تحولات منطقه، عرصه بین الملل و تعاملات دوجانبه بین مقامات کشور عزیزمان ایران و پاکستان بحث و گفت وگو شد. پرسشها منطقه از اهمیت خاص ای جهت ما برخوردار هست. مواضع ما نسبت به همه همسایگان ما روشن است و علاقه مند نیستیم که با هیچ کشوری در منطقه دارای مسئله و مسئله باشیم و آمادگی داریم این به هر کمک و تلاش مثبتی در این مسیر پاسخگو باشیم.

    رویای آمریکایی ها به فرجام نمی رسد

    سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد اخبار انتشار یافته مبنی بر اینکه هشت کشور به صورت موقت از تحریم های نفتی آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران معافیت گرفته اند، گفت: اخبار گوناگونی در سطح رسانه ها در مورد دریافت وقت و یا معافیت بعضی از کشورها از تحریم های آمریکا جهت ادامه همکاری با کشور عزیزمان ایران در حوزه انرژی یا بعضی دیگر از حوزه ها انتشار یافته هست. قضاوت قطعی و نهایی در مورد این اخبار که چه میزان می تواند با صحت روبرو باشد سریع است.

    وی ادامه داد: اطلاعات ما از قبل نشان می دهد که بسیاری از کشورها در تماس با مقامات ایالات متحده آمریکا به دنبال یافتن راهکارهایی بوده اند که بتواند همکاری های خود را با کشور عزیزمان ایران ادامه دهد و این یک سوی ماجراست و از دیگر سو احساس می شود که در طی ماه های اخیر علی رغم سخن پراکنی بعضی از مقامات آمریکایی در مورد تحریم ها، ایالات متحده به این نتیجه رسیده یا خواهد رسید که این تحریم ها و همچنین زورگویی نسبت به دیگر کشورهای دنیا جهت عدم همکاری با کشور عزیزمان ایران به خصوص در حوزه انرژی با توجه به حساسیت عنوان اجرا شدنی نیست و در حال حاضر صحبت از تعدیل مواضع قبلی آمریکا نسبت به بعضی از کشورها در جریان تعامل ارزش با کشور عزیزمان ایران است.

    قاسمی خاطرنشان کرد: رویای آمریکایی ها در این خصوص و در سایر حوزه ها رویایی بیش نیست و نمی تواند به فرجام مورد نیاز برسد و این رویاپردازی ها ناشی از عدم آشنایی درست و دقیق مقامات کنونی آمریکایی از تحولات خاورمیانه و منطقه است.

    واژه های کلیدی: ایران | ارتباط | ایرانی | تحریم ها | ایرانیان | امور خارجه | وزارت خارجه | کشورهای دیگر | کشورهای عربی | وزیر امور خارجه | تحریم های آمریکا


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار