پنبه زندگی متولدین رابطه عاطفی متولدین آذر

پنبه: زندگی متولدین رابطه عاطفی متولدین آذر متولدین مهر متولدین شهریور متولدین اردیبهشت سرگرمی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی ائتلاف ناز‌ی‌آبادی‌ها

    حلقه نازی آبادی ها این بار جهت کمک به حل پرسشها محله ارزش دور هم جمع شده است اند، در یک «ان جی او» به نام «همیاران نازی آباد». شرکت مردم نهادی که فارغ از سیاست

    ائتلاف ناز‌ی‌آبادی‌ها

    ائتلاف ناز ی آبادی ها

    عبارات مهم : سیاسی

    حلقه نازی آبادی ها این بار جهت کمک به حل پرسشها محله ارزش دور هم جمع شده است اند، در یک «ان جی او» به نام «همیاران نازی آباد». شرکت مردم نهادی که فارغ از سیاست، به مسئله آسیب های اجتماعی در این محله می پردازد. اشخاص سیاسی که در کوچه های نازی آباد متولد، بزرگ و سیاسی شده است اند و بعدها هرکدام گرایش مختلفی پیدا کردند، حالا به خاطر عرق به محله ارزش بدون لحاظ اینکه کدام یک چپی و کدام یک راستی هست، دور هم جمع شده است اند.

    این مطلب را «عمادالدین باقی» در لابه لای صحبتش راجع به دیدارش با عزت الله ضرغامی می گوید. ضرغامی روز گذشته تصویری از خود و عمادالدین باقی در صفحه مجازی اش انتشار داده است و در توضیح از جلسه پنج ساعته اش با باقی نوشت. ضرغامی از هنگامی که که از صدا و سیما بیرون آمده، با اشخاص اصلاح طلب و اصولگرا قرار صبحانه می گذارد و بعد هم گزارشی مختصر از آن را در صفحات مجازی اش منتشر می کند. باقی ولی گفت که این دیدارش با ضرغامی در رسته دیدارهای مألوف مدیر اسبق شرکت صداوسیما نمی گنجد. آنها در یکی از جلسات همیاران نازی آباد قرار گذاشته بودند تا مفصلا راجع به پرسشها مربوط به زندان ها، اعدامی های 18 سال (کودکانی که قبل از سن قانونی و بلوغ مرتکب قتل شده است اند و بعد از 18 سال حکم آنها اجرا می شود) و اوضاع قوه قضائیه صحبت کنند.

    ائتلاف ناز‌ی‌آبادی‌ها

    باقی می گوید که ضرغامی از طرح مباحث استقبال کرد. او ادامه می دهد: «خب اطلاعات و تجریباتی که نتیجه سال ها فعالیت من در عنوان مربوط به اوضاع زندانیان و زندان ها بود جهت او تازگی داشت. به عنوان نمونه او (ضرغامی) اشاره به بحث محمدرضا رحیمی (معاون اول دولت دهم احمدی نژاد) داشت و گفت که برخوردهای بدی با او شده است هست. آقای ضرغامی مباحث این چنینی را دیده است». باقی در میان صحبت هایش از این دیدار به این توصیه هم اشاره می کند که «من به مرزبندی بین کار سیاسی و حقوق بشری تأکید دارم و همین مباحث را در سرمقاله ای به سال 84 در روزنامه «شرق» منتشر کردم. آقای ضرغامی در جریان فعالیت های حقوق بشری من بود و با هم راجع به این فعالیت ها صحبت کردیم. خب متأسفانه نسبت به فعالیت های حقوق بشری نوعی سوء ظن وجود دارد و امیدوارم که این نگاه برطرف شود».

    از باقی خواستم زیاد راجع به ماهیت «ان جی او» توضیح بدهد و او این گونه روایت می کند: «ما محله ای داشتیم به نام نازی آباد که در آن متولد شده است و بزرگ شدیم. بافت این محله در این 40 سال عوض کردن کرده و از آسیب های زیادی از جمله طلاق، اعتیاد، کودکان کار و محروم از تحصیل زحمت می برد. احساس می کنیم که مسئولیتی در این زمینه متوجه ماست و به همین علت از حدود سه سال قبل این جمع شکل گرفت».

    حلقه نازی آبادی ها این بار جهت کمک به حل پرسشها محله ارزش دور هم جمع شده است اند، در یک «ان جی او» به نام «همیاران نازی آباد». شرکت مردم نهادی که فارغ از سیاست

    روایت ضرغامی

    در گفت وگوی تلفنی خود با عزت الله ضرغامی هم او به این توصیه اشاره می کند که راجع به دیدارش با باقی در کانال تلگرامی اش مطلبی نوشته است که به گفته او صریح است و هر خطش حاوی سوژه! راست هم می گوید. او از لزوم نهادی عمومی جهت پیگیری حقوق زندانی ها سخن گفته و اصلا اشاره به همین کلمه یعنی «حقوق زندانیان» و لزوم رعایت آن، توصیه مهمی هست. «شرکت در جلسه «نازی آبادی ها» بهانه خوبی جهت یک نشست صمیمی پنج ساعته شد. آخرین مصاحبه اش را در مستند ارزشمند «قائم مقام» دیده بودم و در جریان کارها حقوق بشری او قرار داشتم. اگر سیاسیون و نویسندگان را به دو گروه «مهربان» و «نامهربان» تقسیم کنیم، عمادالدین باقی از مصادیق بارز دسته اول هست. او بعد از سختى ها و آسانى ها های زندگی سیاسی و رسانه ای، کماکان مأموریت دفاع از حقوق زندانیان را وظیفه و رسالت خود می داند. هر کسی یک بار به زندان بیفتد معنای حقوق زندانی را به خوبی درک می کند. زندانیان (به طور اعم) حقوقی دارند که باید حاکمیت آن را تأمین کند.

    به علت فقدان دانش مورد نیاز از سوی دو طرف، هزینه های انسانی قابل توجهی به جامعه تحمیل می شود. هرچند به لحاظ فکری و سیاسی با او زاویه دارم، ولی دانش و تجربه و دلسوزی او نسبت به زندانیان به خاص انگیزه و تلاش فردی اش جهت نجات جوانان ناآگاه و بدشانسی که به هر علت گرفتار شده است اند، ارزشمند هست. اعتقاد است که سیاست زدگی بلای جان «حقوق بشر» است و راه حل آسیب های جامعه را بسیار عمیق تر از تصویر العمل هایی تند سیاسی و سطحی می داند. در این مورد اشتراک نظر داریم. ظاهرا در کشور هیچ نهاد مردمی جهت پیگیری حقوق زندانیان نداریم. نظام با حمایت از NGO (سمن)های باانگیزه می تواند ضمن کم کردن هزینه های رسمی نظارتی، در جهت اعتمادسازی هر چه زیاد و اقناع بهتر افکار عمومی اقدام کند. اعتقاد دارم مدعی «حقوق بشر» ماییم. ما حزب اللهی ها… . به علت نگرانی از سوء استفاده دشمن، پیگیری مباحث «حقوق بشری» از سوی نیروهای متعهد و انقلابی در اولویت آنان قرار نمی گیرد و این زیبنده جمهوری اسلامی نیست!».

    پرسش راجع به ماهیت دیدار را وامی گذارم و از او می خواهم راجع به همیاران نازی آباد توضیح بدهد؛ می گوید: «من در قالب صبحانه با طیف های متفاوت و در حوزه های متفاوت جامعه برنامه گفت وگو دارم. ولی دیدار با آقای باقی طبق وعده ای بود که در یکی از نشست های نازی آباد مطرح شده است بود. در این نشست ها، تعدادی از دوستان و فرزند های قدیمی نازی آباد که یا در آن متولد و بزرگ شده است یا بعدا به واسطه همکاری در آن منطقه حضور پیدا کردند، فارغ از هرگونه گرایش سیاسی دور هم جمع شده است و تلاش دارند هر کدام با استفاده از تجربیات و ارتباطاتی که دارند به ارتقای سطح و کیفیت زندگی در محله نازی آباد کمک کنند. نگاه این دوستان اجتماعی است و تلاش دارند تجربه خود در دهه های گذشته را جهت مشکلاتی که گریبانگیر جامعه و به خاص جوانان شده است به کار بگیرند. پیشنهادها در جهت فراهم کردن ظرفیت هایی است که به بهترشدن اوضاع زندگی نازی آبادی ها منجر شود. نشانه این جلسات و نشست ها تبلیغاتی، رسانه ای و سیاسی نیست و افراد به رغم تفاوت های فکری و سیاسی، تلاش دارند تا راجع به نیاز های مشخصی که در محله وجود دارد، به تفاهم برسند و نتیجه این تفاهم متوجه مردم شود».

    ائتلاف ناز‌ی‌آبادی‌ها

    ضرغامی راجع به نحوه پیوستنش به این جمع هم می گوید: «ایده تشکیل این جمع از سوی یکی از دوستان مورد اعتماد من (که قصد ندارد به نام آن اشاره کند) مطرح شد و اعلام کرد که قصد انجام یک کار عام المنفعه جهت مردم نازی آباد را دارد. با پیگیری و جدیتی که او داشت، تلاش کرد این جمع را شکل دهد. من از ابتدا در جریان این ایده و عملیاتی شدن آن بودم؛ ولی به علت گرفتاری هایی که داشتم، دیر در جلسات شرکت کردم. دیگر دوستان هم به هر میزانی که می توانند، چه حضوری و چه غیرحضوری در جریان مباحث قرار می گیرند و از سیاسی شدن آن هم پرهیز دارند. من البته نمی خواهم گزارش کار از «ان جی او» بدهم؛ ولی جلسات و کارهای خوب زیرساختی در حال انجام هست. حتی شهردار منطقه هم جمع کوچک ما را به رسمیت آشنا و در آن حاضر می شود. تلاش بر این است که اگر این جمع کوچک بتواند کارهای خوبی انجام دهد، همین به مثابه یک الگو استفاده شود».

    نازی آباد کجاست

    حلقه نازی آبادی ها این بار جهت کمک به حل پرسشها محله ارزش دور هم جمع شده است اند، در یک «ان جی او» به نام «همیاران نازی آباد». شرکت مردم نهادی که فارغ از سیاست

    نازی آباد، محله ای است که قبل از انقلاب نقطه سیاست ورزی از نوع چریکی و مبارزات مسلحانه بود و در نخستین روزها بعد از پیروزی انقلاب هم محل جوشش و پیدایش نهادهای تازه تأسیسی بود که آبشخور فکری آنها از فرزند های همین محل بود. از تأسیس کمیته های انقلاب گرفته تا تأسیس سپاه پاسداران. انقلابی های جوانی که بعضی از آنها دبیرستان را عمدتا در دبیرستان الهی نازی آباد گذراندند، کتاب های شریعتی و مطهری خواندند، پای تفسیرهای موسوی خوئینی ها در مسجد جوزستان نشستند، آموزش های چریکی دیدند و دانشگاه تهرانی شدند و بعد هم انقلابی. سعید حجاریان، عمادالدین باقی، عباس عبدی، شهید داوود کریمی، عزت الله ضرغامی و… از جمله این صورت هایی بودند که اگرچه بعضی از آنها با هم از دیوار سفارت آمریکا اوج رفتند؛ ولی بعدها سیاست بین آنها فاصله انداخت. گروهی دوم خردادی شدند و اصلاح طلب و گروهی هم محافظه کار شدند و حالا اصولگرا. حالا بعد سال ها آن صورت ها با آن سابقه سیاسی و اجرائی گرد هم جمع شده است اند تا جهت محله ارزش نازی آباد، آنجا که آنها را به هم پیوند می دهد، کاری بکنند، فارغ از سیاسی کاری مرسوم.

    شرق/ مرجان توحیدی

    واژه های کلیدی: سیاسی | ضرغامی | سیاسیون | عزت الله ضرغامی | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار