پنبه زندگی متولدین رابطه عاطفی متولدین آذر

پنبه: زندگی متولدین رابطه عاطفی متولدین آذر متولدین مهر متولدین شهریور متولدین اردیبهشت سرگرمی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار حوادث هنوز هم اعتقاد دارم همسر ناصرمحمدخانی قاتل مهم نبود / وکیل شهلا جاهد 7سال بعد از اعدام او

    در آن وقت زن جاهد به عنوان قاتل معروفی شده است بود، شهلا بدون اینکه محاکمه شود در همان مرحله تحقیقات مسائلی مطرح کرد که به عنوان قاتل معرفی شد. وی درخواست کرد ک

    هنوز هم اعتقاد دارم همسر ناصرمحمدخانی قاتل مهم نبود / وکیل شهلا جاهد 7سال بعد از اعدام او

    وکیل شهلا جاهد 7سال بعد از اعدام او: هنوز هم اعتقاد دارم همسر ناصرمحمدخانی قاتل مهم نبود

    عبارات مهم : قانون

    7سال بعد از قتل شهلا جاهد، با عبدالصمدخرمشاهی وکیل او مصاحبه کرده است.

    بخشهایی از این مصاحبه را می خوانید:

    هنوز هم اعتقاد دارم همسر ناصرمحمدخانی قاتل مهم نبود / وکیل شهلا جاهد 7سال بعد از اعدام او

    چه شد که شما وارد این پرونده شدید و آن را برعهده گرفتید؟

    در آن وقت زن جاهد به عنوان قاتل معروفی شده است بود، شهلا بدون اینکه محاکمه شود در همان مرحله تحقیقات مسائلی مطرح کرد که به عنوان قاتل معرفی شد. وی درخواست کرد که وکالتش را برعهده بگیرم و من داشتم این مسئله را بررسی می کردم که بعضی عنوان کردند که زن جاهد اعتراف کرده هست. در ابتدای امر این را بگویم که مشکلاتی از طرف دادگاه ایجاد شد که گویا مایل نبودند تا وکیل جاهد شوم ولی در نهایت وکالت وی را بر عهده گرفتم و در آن وقت سیستم دادرسی ما به گونه ای بود که دادسراحذف شده است بود و قاضی تحقیق و قاضی صادرکننده رای نهایی یک فرد بود. این ایرادی بود که در تمامی پرونده ها وجود داشت و چه در پرونده زن جاهد و چه در پرونده های دیگر منشا مشکلاتی می شد.

    حذف دادسرا چه مشکلی را ایجاد می کرد؟

    در آن وقت زن جاهد به عنوان قاتل معروفی شده است بود، شهلا بدون اینکه محاکمه شود در همان مرحله تحقیقات مسائلی مطرح کرد که به عنوان قاتل معرفی شد. وی درخواست کرد ک

    در شرایطی که قاضی خود تحقیق می کند و می گوید که فرد متهم، قاتل است و در مقام و مسند قضاوت نیز قرار می گیرد، مسلما نظر خود را تایید می کند. من این ایراد را مطرح کردم و به قاضی گفتم که شما در گذشته این مسئله را از طریق رسانه ها اعلام کرده اید و شهلا را قاتل دانسته اید و در این پرونده شما نظر خود را مطرح کرده اید و در حال حاضر در مقام قاضی صادر کننده رای صلاحیت ندارید، چراکه در این زمینه اظهارنظر کرده اید.

    قاضی دادگاه اعلام کرد که ما باید طی یک قرار این عدم صلاحیت را مطرح کنیم که در نهایت اعتراض ما رد شد. بعدها در حین جلست مسائلی رخ داد که مغایر با قانون دادرسی کیفری بود. باید توضیح بدهم که آیین دادرسی کیفری مورد نیاز الاجرا است و باید حتما جهت حفظ حقوق طرفین رعایت شود و اگر قرار است که حقوق طرفین لحاظ شود، این عنوان در مقررات آیین دادرسی کیفری ذکر شده است هست. در دادگاه زن جاهد مسائلی مطرح شد که خلاف این قوانین بود؛ یکی از این مواردی فیلمی بود که از شهلا در حال بازسازی صحنه جرم گرفته بودند و این فیلم را در تلویزیون گذاشتند و در دادگاه پخش کردند و این خلاف دادرسی کیفری و حقوق متهم بود و موجبات جنبش احساسات حاضران در دادگاه را فراهم کرد. از سوی دیگر فرزندان مرحومه نیز در این جلسه حضور داشتند و حضور آنها هم علی رغم قانون بوده است.

    دلیل رخ دادن این کارها که به گفته شما خلاف قانون هم محسوب می شدند، چه بود؟ آیا اقداماتی از قبیل پخش فیلم بازسازی صحنه جرم و حضور فرزندان مقتول صورت گرفت؟

    به هرحال حضور فرزندان مقتول موجب جنبش احساسات حاضران می شد و حتی فرزندان مقتول نیز ناراحت می شدند و این خلاف قانون بود؛ حضور افراد زیر 15 سال در دادگاه ممنوع هست، بنابراین آثاری منفی و نامطلوبی داشت. به عنوان وکیل آنچه که حقوق شهلا می دانستم، در همان وقت مطرح می کردم. همان گونه که اطلاع دارید؛ کل ماجرا در سه و یا چهار جلسه پشت سرهم پیگیری و شهلا محکوم به قصاص شد. ما به این مسئله اعتراض کردیم و این پروسه چند سالی ادامه داشت و مرتب لغو و تایید می شد. ما با توسل به مستندات قانونی که حق قانونی شهلا بود تا زمانی که قانون اجازه می داد، این روند را ادامه دادیم و زمانی که دیگر راهی جهت اعتراض وجود نداشت و تقریبا تمام مراحل پرونده طی شده است بود، حکم مجددا صادر شد.

    هنوز هم اعتقاد دارم همسر ناصرمحمدخانی قاتل مهم نبود / وکیل شهلا جاهد 7سال بعد از اعدام او

    بعد از اینکه وکالت را بر عهده گرفتید، نخستین دیداری که با وی داشتید به چه صورت بود؟ آیا شهلا جاهد اتهامات را پذیرفته بود؟

    خانم جاهد هیچ گاه نگفت که مرتکب این قتل شده است ام. من خیلی اصرار داشتم که حقیقت را به من بگوید و به مواردی هم دسترسی پیدا کردم که نشان دهنده حضور افرادی غیراز زن جاهد در صحنه جرم بود و جهت من مسئله روشنی بود و من به اینکه شهلا مجرم باشد اعتقاد نداشتم بلکه بحث شرکت و یا معاونت وی را صحیح می دانستم. البته بحث همکاری را هم بعدها عوض کردن دادم و زیاد نظرم به معاونت بود و استدلال و مدارک به قدر کافی جهت اثبات این مسئله وجود داشت.

    در آن وقت زن جاهد به عنوان قاتل معروفی شده است بود، شهلا بدون اینکه محاکمه شود در همان مرحله تحقیقات مسائلی مطرح کرد که به عنوان قاتل معرفی شد. وی درخواست کرد ک

    این نظر شخصی من است که همچنان به آن معتقدم؛ شهلا جاهدمی توانست به عنوان معاون در این پرونده مجازات شود ولی به علت نواقصی که در پرونده وجود داشت و مسائلی که پیش آمده بود زن جاهد پیش از محاکمه محکوم شده است بود و قبل از تشکیل جلسه دادگاه از طریق رسانه ها زن جاهد قاتل معرفی شده است بود. این شرایط بر خلاف حقوق متهم است و مادامی که متهم در جلسات دادگاه های بالاتر محاکمه نشده و حکم قطعی و نهایی آن صادر نشده هست، نمی توان وی را قاتل معرفی کرد، پیش از حکم دادگاه وی متهم به قتل محسوب می شد. یکی از پرسشها این پرونده همین بود که از همان ابتدای امر شهلا را به عنوان قاتل معرفی کردند، قطعا اشتباه بود و باید می گفتند که وی متهم به قتل و یا مظنون به قتل هست. بنابراین من دست بر روی این توصیه گذاشتم و تاکید می کردم و اصرارم بر این بود که این فرد در جایگاه متهم قرار دارد.

    شما به حضور همدست اشاره کردید و گفتید که مدارکی وجود داشت که حاکی از حضور همدست در این پرونده هست، در صورت امکان به بعضی از این موارد اشاره کنید.

    یکی از موارد، حوله خیسی است که در صحنه جرم باقی مانده بود و بارها عنوان شد و نحوه زدن ضربات، نحوه اصابت چاقو و چگونگی مخفی شدن زن جاهد مواردی بودند که چندین بار به آنها اشاره کردیم و تمام اینها مواردی است که از منظر پلیسی و جنایی حائز اهمیت بود.

    هنوز هم اعتقاد دارم همسر ناصرمحمدخانی قاتل مهم نبود / وکیل شهلا جاهد 7سال بعد از اعدام او

    شما محدودیتی جهت صحبت کردن در خصوص پرونده شهلا جاهد دارید؟ چون گویا تلاش می کنید همه ماجرا را بیان نکنید، یه نوع خود سانسوری انجام می دهید.

    ببینید این پرونده مختومه شده است هست؛ فقط می توانیم به صورت کلی در این خصوص صحبت کنیم ولی من اگر بخواهم در این خصوص وارد شرح شوم ، قطعا من از خود ایراد خواهم گرفت که هرگونه اعتراضی بوده، من در آن وقت مطرح کرده ام و طرح این پرسشها و ایرادات از نظر اخلاقی هم درست نیست. ممکن است که ایراد بگیرند که آقای خرمشاهی شما هر گونه اعتراضی داشته اید، مطرح کردید و بعدها که دیگر پرونده مختومه شد و از نظر اخلاقی، قانونی وعرفی چندان صحیح نیست و آنچه که باید جهت اذهان عمومی روشن شود با رعایت پرسشها حقوقی به خاص حفظ حقوق اولیای دم و سایر موازین قانونی مطرح کردم. پرسشها حقوقی بسیار حساس هستند و به گونه ای باید بیان کرد که گفتمان حقوقی و رعایت امانت حقوقی حفظ شود. من اگر با صراحت بعضی پرسشها را مطرح کنم ممکن است منجر به دلخوری شود. در حال حاضر، این پرونده تمام شده است هست، خدا شهلا را رحمت کند و من امیدوارم که اولیای دم نیز به اقناع رسیده باشند.

    شما اشاره کردید که زن جاهد باید به عنوان معاونت در قتل اعدام می شد، آیا مظنونی در نظر خود داشتید؟

    من نمی توانستم شخص خاصی را به عنوان مظنون معرفی کنم، چراکه شهلا هیچ گاه شرح ماجرا را جهت من روشن نکرده بود. ولی استدلال من این بود که با عنایت به ادله موجود و بسیاری از پرسشها دیگر احتمال حضور اشخاص دیگر به عنوان مباشر و یا شریک جرم زیاد بود و ما اصرار داشتیم که تحقیقات ادامه پیدا کند و شهلا نمی توانست به تنهایی مباشر جرم باشد و من بارها عنوان کردم و هر لحظه هم اصرار داشتم که چه اشکالی دارد که 10 جلسه دادگاه طول بکشد ولی واقعیت ها روشن شود این که در چهار روز پشت سر هم پرونده بسته شد،یکی از نواقص پرونده بود و من اصرار داشتم بعضی از پرسشها مطرح شود و بعضی شهود حضور پیدا کنند. جان انسان ها ارزشمند است و همانگونه که اولیای دم حق دارند تقاضای استیفای حقوق خود را داشته باشند.

    متهم نیز به هرطریقی حق دارد که از خود دفاع کند و این مسئله بر عهده وکیل متهم هست. در چنین پرونده های سنگینی آیا باید در عرض سه یا چهار روز حکم صادر شود؟ در صورتی که می دانیم این پرونده نواقصی داشت. با این اوصافچه ایرادی دارد که شش ماه پیگیری به این پرونده طول بکشد ولی نقصی در این پرونده باقی نماند؟

    در بخشی از صحبت های خود مسئله ای را مطرح کردید؛ شرح اتفاقات را نمی دانستید، درصورتی که شما وکیل پرونده بودید، لطفا در این رابطه توضیح دهید.

    شهلا همواره این مسئله را انکار می‎کرد و من شرح اتفاق را در پرونده مطالعه کردم و شهلا به جرات می گفت من مرتکب این قتل نشده ام.

    اگر قاتل نبود، بعد چگونه صحنه جرم را بازسازی می کرد؟

    شهلا در این خصوص نیز گفته بود که مسائلی را با من در میان گذاشتند که من بازگو کنم. از من می درخواست کردند که بگویم که جای بعضی اشیا کجا هست، در صورتی که خود نمی دانستم. به نوعی می خواست بگوید که به من القا شد و اثبات این عنوان سخت است و همواره می گفت که این شرح را هم به من گفته بودند، این ادعای زن جاهد بود.

    آیا از آخرین بیانات شهلا جاهد چیزی به خاطر دارید؟

    آخرین بیانات وی نیز در همین رابطه بود، شهلا می گفت که اگر 10 بار دیگر نیز من را به آگاهی بفرستند، آنجا به قتل 200 نفر اعتراف می کردم. شرایط باید مناسب باشد وگرنه من ناگزیر قتل های دیگر را در آگاهی به گردن می گیرم و این بیانات وی بود و تا آخرین لحظات هم عنوان می کرد.

    منبع: آرمان

    واژه های کلیدی: قانون | معرفی | پرونده | دادگاه | قانونی | اخبار حوادث


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار