پنبه زندگی متولدین رابطه عاطفی متولدین آذر

پنبه: زندگی متولدین رابطه عاطفی متولدین آذر متولدین مهر متولدین شهریور متولدین اردیبهشت سرگرمی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی چرا رشد اقتصادی جهت مردم ملموس نیست؟

    یک اقتصاددان می‌گوید:‌ رشد اقتصادی هفت درصدی سه ماهه نخست امسال به این علت ملموس نیست که این رشد در صنایع بزرگ غیرکاربر محقق شده است است که ایجاد اشتغال نمی‌کند

    چرا رشد اقتصادی جهت مردم ملموس نیست؟

    چرا رشد اقتصادی جهت مردم ملموس نیست؟

    عبارات مهم : احساس

    یک اقتصاددان می گوید: رشد اقتصادی هفت درصدی سه ماهه نخست امسال به این علت ملموس نیست که این رشد در صنایع بزرگ غیرکاربر محقق شده است است که ایجاد اشتغال نمی کند. به علت متمرکز بودن این رشد به صاحبان سرمایه و سهام داران رسیده است و اگر دولت می خواهد رشد اقتصادی را عموم مردم نیز احساس کنند باید رونق اقتصادی را به بنگاه های کوچک و میانگین ببرد.

    مرتضی افقه در گفت و گو با ایسنا در ارتباط با رشد اقتصادی سه ماه نخست امسال اظهار کرد: رشد سه ماه ۶.۵ درصد اعلام شده است ولی با توجه به اینکه اندکی مفاهیم مربوط به رشد اقتصادی جهت عموم مردم روشن نیست ممکن است شبهاتی جهت آنها به وجود بیاید. دولت نباید روی اعداد مربوط به رشد اقتصادی مانور بدهد و آن را با غرور اعلام کند چون در چنین شرایطی مردم باید احساس بهتری داشته باشند. هنگامی که دولت با غرور اعلام می کند رشد اقتصادی هفت درصد است در حالیکه مردم ممکن است آن را احساس نکرده باشند، ممکن است بی اعتمادی در جامعه ایجاد شود.

    چرا رشد اقتصادی جهت مردم ملموس نیست؟

    او اضافه کرد: تفاوت رشد اقتصادی امروز با رشد اقتصادی دهه هفتاد میلادی آن بود که آن وقت رشد خود را به صورت معمول و اصلاح زندگی مردم نشان می داد چون تکنیک های تولیدی عمدتا کاربر بوده اند و افراد بیشتری در فایده های رشد سهیم بودند ولی امروز تکنیک ها سرمایه بر و اتومات هستند و ما می توانیم رشد اقتصادی داشته باشیم بدون آنکه افراد بیشتری در آن سهیم باشند. به عبارت دیگر رشد اقتصادی در شرایطی محقق می شود که تمرکز بالاست و زیاد سود رشد اقتصادی نصیب سرمایه گذار و سهام دار می شود.

    این استاد دانشگاه در ادامه سخنانش گفت: توصیه مهم مربوط به رشد اقتصادی این است که اینکه رشد اقتصادی داشته باشیم شرط مورد نیاز است ولی کافی نیست وبرای اینکه مردم آن را احساس کنند و رفاه عمومی زیاد کردن یابد باید بررسی کنیم چقدر شغل ایجاد شده است و ضریب جینی چقدر اصلاح یافته هست. رشد عمده اقتصادی امروز زیاد از صنایع پتروشیمی و فولاد حاصل شده است که از نیروی کار کمتری بهره گرفته اند. در نتیجه گرچه ما رشد زیاد کردن هر سال تولید ملی را داریم، ولی نمی توانیم آن را در اصلاح زندگی عمومی مردم ببینیم. این رشد اقتصادی به سمت شرکت هایی رفته که نیروی کار کمتری می گیرند.

    یک اقتصاددان می‌گوید:‌ رشد اقتصادی هفت درصدی سه ماهه نخست امسال به این علت ملموس نیست که این رشد در صنایع بزرگ غیرکاربر محقق شده است است که ایجاد اشتغال نمی‌کند

    افقه ادامه داد: اگر دولت می خواهد مردم رشد اقتصادی را زیاد احساس کنند باید بنگاه های کوچک و میانگین را جنبش کند. این بنگاه ها می توانند اشتغال ایجاد کنند و منافع بیشتری از آنها به مردم می رسد.

    وی در ادامه سخنانش گفت: اکنون اقتصاد کشور عزیزمان ایران نفت زیادی فروخته است و منافع آن را به سمت واحدهای تولیدی رسانده، دولتمردان امید دارند که در امواج بعدی رشد اقتصادی به سمت بنگاه های کوچک و میانگین هم برود ولی هنوز رفته و به نظر من دولت باید دخالت بیشتری کند تا موانع تولیدی در این بنگاه ها را بردارد. اکنون موانع تولید در این بنگاه ها بسیار است و اغلب تعطیل هستند و یا با میانگین ظرفیت ۵۰ درصد از تولید خود استفاده می کنند.

    او در بخشی از سخنانش راجع به شرح رشد اقتصادی منفی صادرات کالا و خدمات گفت: توصیه این جاست که ما از ظرفیت صادرات مواد خام استفاده کرده ایم ولی همچنان علی رغم اعلام دولت هنوز شاهد رشد اقتصادی در بخش های غیرنفتی و غیرمواد خام نیستیم.

    چرا رشد اقتصادی جهت مردم ملموس نیست؟

    او افزود: البته در دوران پیش از برجام صادرات غیرنفتی ما کلا تعطیل شده است بود و ما در سال ۹۵ توانستیم آن را به ظرفیت قبل برسانیم و این بخش هم ظرفیت خود را در رشد نشان داده است و اکنون جهت رشد اقتصادی بیشتری در این بخش ایجاد کنیم باید ظرفیت جدیدی ایجاد کنیم وگرنه ساختارهای موجود اجازه نمی دهد به رشد اقتصادی متناسب دست پیدا کنیم.

    او اضافه کرد: اکنون شرایط ما مثل اقتصاد سال های بعد از جنگ شده است هست. دو سال بعد از جنگ یعنی سالهای ۱۳۷۱ و ۱۳۷۲ ما رشد خیره کننده ای داشتیم ولی سالهای بعد آن رشد اقتصادی به نیم درصد رسید چون از ظرفیت خود استفاده کردیم.

    یک اقتصاددان می‌گوید:‌ رشد اقتصادی هفت درصدی سه ماهه نخست امسال به این علت ملموس نیست که این رشد در صنایع بزرگ غیرکاربر محقق شده است است که ایجاد اشتغال نمی‌کند

    او همچنین راجع به رشد تشکیل سرمایه ساختمان نیز چنین گفت: بعد از کارها دولت دهم در زمینه مسکن مهر و رکود حاصل از بی تدبیری های آن دولت، دولت یازدهم هر برنامه ای اجرا می کرد نمی توانست در بخش ساختمان تحرک ایجاد کند. ولی اکنون زمینه هایی جهت رونق و ورود سرمایه به بخش ساختمان فراهم شده است و این نشان دهنده آن است که سرمایه گذاران نسبت به ورود به این بخش خوشبین شده است اند ولی در نظر داشته باشید که رشد هفت درصد این بخش نسبت به اعداد منفی بزرگی که در سالهای گذشته تجربه کرده است عدد مطلق خیلی بزرگی نمی تواند باشد.

    او راجع به قیمت رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص نیز گفت: گرچه به توافقات برجام رسیده بودیم ولی شاهد سرمایه گذاری چشم گیری نبودیم آیا که مردم دلواپس انتخابات ریاست جمهوری بودند و دلواپس بودند که مدیر جمهور دولت یازدهم در دولت دوازدهم بر سر کار نیاید و در نتیجه جهت ورود به سرمایه خود با تردید روبرو بودند ولی با آمدن دولت دوازدهم و ریاست جمهوری حسن روحانی این امیدواری ایجاد شد که سرمایه گذاری در کشور عزیزمان ایران با اطمینان بیشتری صورت گیرد. ما بخشی مهمی از این سرمایه گذاری نیز در بخش سرمایه گذاری ماشین آلات صنعتی می بینیم.

    چرا رشد اقتصادی جهت مردم ملموس نیست؟

    افقه راجع به زیاد کردن هزینه مصرف نهایی دولت هم گفت: البته جهت هزینه مصرف نهایی دولت باید نسبت آن را به GDP سنجید. اگر که هزینه مصرف نهایی دولت نسبت بهGDP زیاد کردن بیابد و این فقط در بخش اجرایی نباشد نشاندهنده این است که دولت بزرگتر شده است و اتفاق خوبی نیست که البته زیاد کردن هزینه نهایی دولت در قیاس GDP نشان می دهد که این عنوان دلواپس کننده نیست و دولت بزرگتر نشده است.

    او راجع به رشد ۶.۹ درصدی هزینه مصرف نهایی شخصی سه ماهه نخست امسال هم گفت: این نشان می دهد که با زیاد کردن تولید ملی مصرف مردم هم زیاد کردن یافته هست. میل نهایی به مصرف اوج بوده و انتظار می رفت که بعد از برجام زیاد کردن یابد ولی زیاد کردن چشم گیری نداشتیم و به نظر می رسد که در سه ماهه نخست امسال مردم تصمیم گرفتند میل خود به مصرف نهایی را ارضا کنند.

    واژه های کلیدی: احساس | اقتصادی | سرمایه گذار | رونق اقتصادی | سرمایه گذاری | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار