پنبه زندگی متولدین رابطه عاطفی متولدین آذر

پنبه: زندگی متولدین رابطه عاطفی متولدین آذر متولدین مهر متولدین شهریور متولدین اردیبهشت سرگرمی

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری گزینش می‌شویم/ گزینش نمی‌کنیم , حمیدرضا پگاه

حمیدرضا پگاه فعالیت حرفه‌ای خود را با بازی در مجموعه «ضلع ششم» به کارگردانی مسعود فروتن شروع کرد، ولی با بازی در سریال «با من بمان» به کارگردانی حمید لبخنده و «

گزینش می‌شویم/ گزینش نمی‌کنیم , حمیدرضا پگاه

حمیدرضا پگاه : گزینش می شویم؛ گزینش نمی کنیم

عبارات مهم : ایران

حمیدرضا پگاه فعالیت حرفه ای خود را با بازی در مجموعه «ضلع ششم» به کارگردانی مسعود فروتن شروع کرد، ولی با بازی در سریال «با من بمان» به کارگردانی حمید لبخنده و «تفنگ سر پر» بود که صورت شد و مردم او را شناختند.

او بعدها با تمرکز بر بازیگری در فیلم های سینمایی چون «این زن حرف نمی زند»، «پرونده هاوانا»، «یکی میخواد باهات حرف بزنه»، «جای او دیگر خالی نیست»، «گیلدا» و سریال هایی مانند «شن های کف رودخانه»، «آوای باران»، «آخرین گناه»، «یک روز قبل» و… به ایفای نقش های متفاوت پرداخت و توانست خود را به عنوان بازیگری شایسته در این حوزه تثبیت کند. او این روزها فیلم سینمایی «رقص پا» به کارگردانی مزدک میرعابدینی را بر پرده سینماها دارد. به بهانه بازی پگاه در این فیلم گفت وگویی با او داشته ایم که در ادامه می خوانید:

گزینش می‌شویم/ گزینش نمی‌کنیم , حمیدرضا پگاه

بازیگری نوعی خلق کردن است

حمیدرضا پگاه، بازیگری را نوعی خلق کردن می داند. او کمترین دستمزدش را در همان کار اولش (ماهی 50 هزار تومان) گرفت. پگاه تیم پرسپولیس را دوست دارد و نشانه نهایی اش در بازیگری را عین خود زندگی کردن می داند و می گوید بازیگری چند «ت» دارد: تعقل، تخیل، تفکر، تعهد و توانایی.

او حرفه کارگردانی را دوست دارد و یکی از دلمشغولی هایش به حساب می آید.

حمیدرضا پگاه فعالیت حرفه‌ای خود را با بازی در مجموعه «ضلع ششم» به کارگردانی مسعود فروتن شروع کرد، ولی با بازی در سریال «با من بمان» به کارگردانی حمید لبخنده و «

حرف آخر با کارگردان

کار با کارگردانان جوانان ضمن تمام مشکل هایی که دارد، جذابیت هایی هم دارد. مسلما من هر نظر و عقیده ای راجع به نقشم، روابط آدم های قصه، فضای داستان و… داشته باشم به کارگردان می گویم، ولی به هر حال صاحب کار کارگردان است و حرف آخر را او می زند.

فیلمی جوان پسند

فیلم «رقص پا» نگاه متفاوتی به سینمای مرسوم کشور عزیزمان ایران دارد. البته نقشی که من در این فیلم بازی می کنم، خیلی عجیب و غریب نبود و زیاد به علت خود مزدک میرعابدینی که کارگردان جوان و بااستعدادی هست، در این کار بازی کردم. «رقص پا» فیلم جوان پسندی است که به پرسشها و پرسشها جوانانی که دغدغه ازدواج دارند، می پردازد. دغدغه ای که این فیلم دارد دغدغه ای فراگیر در تمام جامعه است و فکر می کنم مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

گزینش می‌شویم/ گزینش نمی‌کنیم , حمیدرضا پگاه

خلاصه داستان «رقص پا»

محمدعلی وندی بازیگر، فیلمساز و معلم تئاتر ناامید از مهاجرت به زادگاهش پایتخت کشور عزیزمان ایران بازگشته تا همراه با همسرش میترا صدری، نقاش زندگی تازه ای را شروع کنند، ولی جست وجو جهت پیدا کردن منزل ای مناسب و کنجی آرام غیرممکن به نظر می رسد. در این فیلم هنرمندانی چون مزدک میرعابدینی، ندا صارمی منفرد، حمیدرضا پگاه، افسر اسدی، نگار عابدی، نقی سیف جمالی و محمود نظرعلیان بازی می کنند.

حمیدرضا پگاه فعالیت حرفه‌ای خود را با بازی در مجموعه «ضلع ششم» به کارگردانی مسعود فروتن شروع کرد، ولی با بازی در سریال «با من بمان» به کارگردانی حمید لبخنده و «

دستمزد پایین بازیگرها

از رقم دستمزدهای کلانی که عده ای می گویند بعضی بازیگران می گیرند اطلاع دقیقی ندارم، ولی اگر هم این طور باشد حتما استحقاقش را دارند که می گیرند، ولی در کل باید بگویم اگر بخواهیم دستمزد بازیگران کشور عزیزمان ایران را با دیگر کشورهای دنیا مقایسه کنیم، میزان دستمزدهای ما رقم پایینی است که من هر لحظه تلاش می کنم در اندازه خودم رقمی منصفانه بگیرم.

نقش های مردهای آرام و سر به راه

گزینش می‌شویم/ گزینش نمی‌کنیم , حمیدرضا پگاه

از آنجا که زیاد نقش آدم های آرام و سر به راه به من پیشنهاد می شود، خیلی دوست دارم خودم را در نقش های متفاوت محک بزنم. به هر حال شغل ما طوری است که در وهله اول گزینش می شویم و بعد خودمان گزینش می کنیم. البته من هر لحظه تلاش ام بر این بوده که نقش هایم را تا جایی که می توانم خودم براساس معیارهایم گزینش کنم و متن ها و شخصیت هایی را که موردپسندم نیست، نپذیرم. اتفاقا همین مساله هم باعث شده است بازیگر خیلی پرکاری نباشم. دلم می خواهد در کارهایی باشم که دوستشان دارم که البته هر لحظه هم این اتفاق نمی افتد.

بازی در مدیوم های مختلف

اعتقادی به مرزبندی میان مدیوم های متفاوت (سینما، تلویزیون و تئاتر) ندارم و به نظرم بازیگری که حرفه اش بازیگری است با درک بعضی تفاوت های ساختاری باید بتواند در تمام این حوزه ها کار کند. اگر بازیگری از بعد نقشی که به او سپرده می شود خوب برآید، دیگر برایش فرقی نمی کند که این نقش را در تئاتر بازی کند یا جلوی دوربین. جهت من فیلمنامه نیرومند است که حرف اول را می زند و این را در هر حوزه که باشد قبول می کنم.

واژه های کلیدی: ایران | تئاتر | بازیگری | کارگردان | کارگردانی | اخبار فرهنگی و هنری


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz